Ny artikel publicerad i Teaching and Learning in Medicine:

"Technology Enhanced Learning of Human Trauma Biomechanics in an interprofessional student context”

Projektet som finansierats av Marcus och Amalia Wallenbergs stiftelse samt pedagogiska ALF medel från Region Stockholm är ett samarbete mellan forskare vid Linköpings Universitet, Karolinska Institutet, Kungliga Tekniska Högskolan (KTH), Göteborgs Universitet och Örebro Universitet. En vid KTH utvecklad visualiseringsmodell med finit element modellering (FEM) för halsryggstrauma med påverkan på ryggmärgskanalen testas i interprofessionellt lärande (IPL).

Hitta artikel

Se videodemonstration av projektet:

Aktuellt

Fortsatt ackreditering av simulering i världsklass

Simulatorträning i världsklass ger CAMST ytterligare fem år som ackrediterat utbildningscentrum av American College of Surgeons. Läs mer

Debattartikel om AI

Regeringen bör utse en myndighet för ansvarsfull AI Läs mer

Alumnimöte på CAMST

Välkommen till Alumnimöte Läs mer

Citat

Mycket relevant att ta steget från teori till praktik. Man får ”prova vingarna” i ett säkert forum.